Letter: Neglecting facts

Posted
Editor of the Reformer:



What an interesting commentary by Rothbard and Rucker of CFACT on climate change skepticism ("Climate skeptics have valid reasons to question manmade warming," Jan. 10). There are some salient points they neglect to discuss though.

If 2016 saw 132 peer-reviewed articles that "suggested a solar influence on climate," that doesn't mean they all "question manmade warming" and, even if they did, there were 48,000 peer-reviewed articles on climate change in 2016, so the 132 articles represent something under .3 percent.

Also, they didn't note they have been paid over $2 million by Exxon-Mobil, Chevron and other oil industry interests to come up with their CFACT "facts."

Lee Madden,

Brattleboro, Jan. 10


TALK TO US

If you'd like to leave a comment (or a tip or a question) about this story with the editors, please email us. We also welcome letters to the editor for publication; you can do that by filling out our letters form and submitting it to the newsroom.



Powered by Creative Circle Media Solutions